Ta

 - لو، برنامت چیـہ؟ 
 + رو علفا دراز بکشم 
 - منظورم برنامـہ زندگیتـہ 
___________________

"Tallulah"، روحِ مونثتان را براے یک ساعت و نیم بـہ طرز فریبندہ اے بـہ بازے مے گیرد. احتمالاً تِلولا برترین انتخاب بـہ عنوان فیلم نیست اما پس از دیدنِ آن احساسِ اندوهِ خوشایندے دارید. بـہ علاوہ دیالوگ هاے سادہ در عینِ حال عمیق و پُرمعنا همچنین دو یا سـہ صحنـہ نمادین بـہ شما این اطمینان را مے دهد کـہ انتخابتان درست بوده. 

 تِلولا روایتِ سـہ زن با سـہ قشرِ گونـہ گون است کـہ در درگیرے اے کـہ "لو" [یا همان تِلولا] ایجاد کرده، دچار سرشتِ مادرانـہ شان مے شوند. 



 "کرولاین"، مادرِ "مدیسون" مادرِ کم اعتماد بـہ نفس و سهل انگارے است کـہ در جریانات عاشقانـہ با مرد دیگرے بغیر همسرِ خود قرار دارد. کرولاین کـہ با غرق کردنِ خودش در مخدرات متوجـہ مدیسون نیست، با استخدامِ پرستارے غریبـہ [تِلولا] براے یک شب نگهدارےِ مَد بـہ پاسِ قرار عاشقانـہ اش مخمصـہ اے بزرگ ایجاد مے کند.


 "مارگو"، زنِ سومِ فیلم، مادرِ "نیکو" دوست پسرِ لو کـہ خود نویسندۀ کتاب هاے روانشناسے ازدواج است، دچار شکست عاطفے شدہ و از همسرَش کـہ مطابق با سرشت همجنسگرایے اَش زندگے جدیدے شروع کرده، جدا شده. 
 مارگو زنِ تنهایے است کـہ بـہ واسطـہ دروغ هاے شیرینِ لو گول مے خورد و یک رابطـہ دوستے با او ایجاد مے کند. گرچـہ بعدها با اتفاق بزرگترے کـہ لو ایجاد مے کند، ایمان َش را بـہ او از دست نمے دهد و براے نجاتِ لو تلاش مے کند. 
 مارگو براے تحلیل، شخصیتِ پیچیدہ اے ندارد اما اتفاقاتے کـہ طے فیلم گذشتـہ و حالِ او را ترسیم مے کند، بـہ او شخصیتِ پیچیدہ اے مے بخشد.

 در بخشے از فیلم، دیالوگِ رد و بدل شدہ میان لو و مارگو نشان مے دهد کـہ برنامـہ زندگیِ مارگو ازدواج و فرزند آوردن بوده. برنامـہ اے کـہ بـہ گفتـہ لو وابستـہ بـہ اشخاص دیگرے بوده، ناخودآگاه این فرصت را بـہ دیگران دادہ تا برنامـہ مارگو را تخریب کنند و او را ناامید کنند.

 و در بخشے دیگر شاهدِ گفتگوے تلخ و گزندہ هرچند واقعے میان این دو هستیم: 
  
 لو: این باحال ترین و عجیب ترین چیزے نیست کـہ تا بـہ حال دیدے؟ ناخن هاے کوچولوے پاشُ ببین... ذهنمُ بـہ هم مے ریزه. 
 مارگو: و بعد بزرگ مے شن و ازت متنفر مے شن و این واقعاً ذهنتُ بـہ هم مے ریزه! 

 مارگو از سوے نیکو ترک شدہ و با لاک پشتِ آکواریومے اَش زندگے مے کند کـہ گویے تمامِ وابستگے اَش بـہ آن است و پس از مُردنِ آن مغموم مے شود.  
 
 جدا از دیالوگ هاے خوبِ فیلم، صحنـہ اے نمادین وجود دارد کـہ با چند دیالوگ و ترسیمِ خیال انگیز ذهن را درگیرِ مفهومِ "وابستگے" مے کند. 
 
 صحنـہ اے کـہ لو و مارگو بر روے چمن ها دراز کشیدہ اند و لو از جاذبـہ زمین حرف مے زند، مے گوید اگر جاذبـہ نبود و ما در فضا معلق بودیم، حتماً براے پرتاب نشدن بـہ شاخـہ یکے از درختان متوسل مے شدم اما مارگو گرفتنِ شاخـہ را انکار مے کند و مے گوید مانعے براے رفتن ندارد.  
  
 در آخرِ فیلم با بازگشت نیکو و ایجادِ دوستے میانِ مارگو و لو، دوربین مارگو را فارق از جاذبـہ زمین نشان مے دهد کـہ در لحظاتِ آخر براے پرتاب نشدن بـہ شاخـہ اے از درخت بند مے شود و محکم آن را مے گیرد تا بماند. 

 و در آخر شخصیتِ لو...  
 این شخصیت براے من همیشـہ گُنگ مے ماند. دخترے بے خانمان کـہ اتفاقے با نیکو آشنا مے شود و دو سال در یک وَن زندگے مے کنند. پس از دو سال با تصمیمِ بازگشتِ نیکو بـہ مارگو پیشنهادِ ازدواج او را رد مے کند و ترک مے شود.
 
تا آنکـہ براے رفعِ گرسنگے وارد هُتلے مے شود تا بـہ غذاهاے پشتِ در ناخنک بزند. درے کـہ بـہ ناگاه باز مے شود، او را با مَدیسون آشنا مے کند. کسیکہ بـہ او احساسِ مادرانـہ اے القا مے کند.